Novinky zo sveta biznisu
Rozhovor s Máriou JENDRIŠÁKOVOU z Danone
Spoločnosť DANONE je na slovenskom trhu prítomná už dlhé roky s obľúbenými mliečnymi výrobkami. Nezostáva však len pri tom, venuje sa aj ďalším aktivitám v oblasti výživy. Viac nám o tom povedala Mária JENDRIŠÁKOVÁ.
Pani Jendrišáková, aké sú najväčšie úspechy, ktoré spoločnosť Danone na slovenskom trhu dosiahla?
Spoločnosť Danone sa po vstupe na slovenský trh presadila ako jeden z najvýznamnejších hráčov v kategórii mliečnych výrobkov. Naše značky Activia, Actimel, Kostici, či Fantasia sú pre mnohých ľudí na Slovensku tzv. love brandom a získali si popularitu u niekoľkých generácií. Dnes sme sa od tradičnej pozície výrobcu jogurtov posunuli oveľa ďalej. Po akvizícii značky Alpro sme vstúpili do kategórie rastlinných alternatív, ktoré sú obľúbenou voľbou u vegánov, spotrebiteľov trpiacich alergiami, intoleranciou, či tých, ktorí hľadajú spôsoby, ako znížiť svoj dopad na životné prostredie. Sme radi, že Alpro sa aj na Slovensku teší veľkej obľube a dominuje tu svojej kategórii.
Na Slovensku sme taktiež lídrom v kategórii detskej a klinickej výživy. Na naše značky Nutrilon, Hami, Nutridrink a ďalšie produkty enterálnej a parenterálnej výživy sa spoliehajú tisíce rodičov, pacientov a zdravotníckych pracovníkov. To nás zaväzuje prinášať stále nové inovácie založené na vedeckom výskume a vyvinuté s ohľadom na špecifické potreby nielen zdravých dojčiat, ale aj predčasne narodených detí, či pediatrických pacientov trpiacich závažnými alergiami. Okrem toho zabezpečujeme výživu pre pacientov s metabolickými, onkologických ochoreniami, po úraze, či krehkých seniorov trpiacich alebo v riziku podvýživy.
V DNA spoločnosti Danone je silný sociálny rozmer. Sme hrdí na to, že sme ako prvá nadnárodná spoločnosť v regióne strednej a východnej Európy získali medzinárodne uznávaný certifikát B Corp, ktorý sa udeľuje spoločnostiam vyznačujúcim sa vysokými štandardmi sociálnej a environmentálnej výkonnosti, transparentnosti a zodpovednosti. Keďže tento certifikát musíme o tri roky obhájiť, už teraz pracujeme na interných aj externých aktivitách zahŕňajúcich rôznorodé oblasti od rodovej rovnosti, spolupráci s partnermi, až po väčšiu recyklovateľnosť obalov.
V rámci spoločenskej zodpovednosti spomeniem Iniciatívu prvých 1000 dní, ktorej cieľom je šíriť povedomie o význame výživy od tehotenstva po druhé narodeniny dieťaťa. Aktuálnym projektom Iniciatívy je online NutriCheq vytvorený v spolupráci so Slovenskou pediatrickou spoločnosťou. Ten pomáha rodičom odhaliť potenciálne nedostatky vo výžive detí vo veku od jedného do troch rokov, a zároveň im poskytne rady a tipy, ako zlepšiť stravovacie návyky. Vďaka jeho nedávnej digitalizácii je možné sledovať stav a vývoj výživy u batoliat na Slovensku, čo je zdroj veľmi dôležitých informácií pre Slovenskú pediatrickú spoločnosť.
Aké sú Vaše plány do roku 2025?
V budúcom roku pripravujeme pre našich spotrebiteľov viaceré novinky v portfóliu výrobkov, ktoré si, veríme, nájdu svojich priaznivcov. Z pohľadu spoločenskej zodpovednosti sa plánujeme ešte vo väčšej miere zamerať na Iniciatívu prvých 1000 dní a predovšetkým na NutriCheq. V tomto projekte vidíme veľký potenciál a spôsob, ako prinášať pridanú hodnotu rodičom aj lekárom.
Ako hodnotíte Vašu doterajšiu spoluprácu s FSOK?
FSOK je pre nás jedinečnou platformou, v rámci ktorej môžeme otvárať a presadzovať dôležité témy na Slovensku. Spomeniem napríklad dve konferencie, ktoré sme spoločne zorganizovali na tému nutričného označovania na prednej strane obalov potravín. Konferencií sa zúčastnili významní hostia: vrcholní predstavitelia štátu a autorít, zahraniční hostia, zástupcovia odbornej verejnosti, neziskového sektora a médií. Vďaka aktívnemu zapojeniu FSOK sa nám podarilo dostať túto tému do verejného diskurzu a nadviazať dialóg s kľúčovými stakeholdermi. V súčasnosti sa zapájame do pracovnej skupiny ESG, vďaka čomu máme možnosť vymieňať si skúsenosti a dobrú prax s ostatnými členmi a pripraviť sa tak na nové legislatívne požiadavky v tejto oblasti. Nakoniec musím spomenúť aj rôzne networkingové a spoločenské podujatia, ktoré sú vždy príjemným priestorom na nadväzovanie nových kontaktov a upevňovanie priateľstiev.