Novinky zo sveta biznisu
Chráňte svoje deti na internete, odkazuje Orange vo svojej novej emotívnej kampani
Orange Slovensko prichádza s emotívnou kampaňou zameranou na kyberšikanu. Kampaň zdôrazňuje dôležitosť ochrany detí v online svete a upozorňuje na nástrahy virtuálneho sveta, ktorým môže čeliť každý z nás.
S rozširovaním digitálnych technológií sa téma kybernetickej bezpečnosti stáva neustále dôležitejšou, napriek tomu ju mnohí ešte stále podceňujú. Nástrahy reálneho, fyzického sveta si ľudia väčšinou uvedomujú, no v online prostredí ich často zanedbávajú, či im nevenujú dostatočnú pozornosť.
Kyberšikana sa dotýka všetkých, nielen samotných obetí, ale aj ich najbližších. Výpovede mám, ktoré kyberšikanu svojich dcér zažili na vlastnej koži, zachytáva aj toto video.
Orange dlhodobo venuje pozornosť mnohým dôležitým témam vrátane bezpečnosti detí na internete. V rámci programu beznastrah.online sa zameriava na ochranu detí a vzdelávanie rodičov, aj v téme kybernetickej bezpečnosti. Preto prichádza s kampaňou „Influendcérky“, ktorá má za úlohu upozorniť na tému kybernetickej bezpečnosti a kyberšikany.
„Ako poskytovateľ technológií cítime zodpovednosť voči našim zákazníkom aj ich blízkym, chceme im pomôcť chrániť sa pred negatívnymi dopadmi používania digitálnych technológií. Preto zákazníkov chceme aj vzdelávať, aby im technológie život neznepríjemňovali, práve naopak, aby im ho uľahčovali a technológie používali bezpečne a zodpovedne. Prostredníctvom programu beznastrah.online ponúkame rodičom a deťom potrebné informácie a návody, aby sa vedeli v online prostredí pohybovať bezpečne, bez obáv a bez nástrah. Veríme, že sa nám takouto emotívnou kampaňou podarí upriamiť pozornosť rodičov na túto tému,“ uviedol Tomáš Palovský, Chief Communication & Brand Reputation Officer Orange Slovensko.
Kyberšikane zo strany cudzích ľudí aj bulváru čelia v najväčšej miere známe ženy. Kampaň preto zahŕňa videá so známymi slovenskými osobnosťami, ženami, ktoré sa podelili o svoje osobné skúsenosti s kyberšikanou a nenávistnými komentármi. Medzi nimi sú Eva Evelyn Kramerová, Katarína Becca Balážiová a Katarína Koščová, ktorých príbehy poukazujú na emocionálny dopad takéhoto správania na deti a ich rodičov. Všetky tri si zažili mnohé urážky, vyhrážky a prečítali si množstvo necitlivých článkov a komentárov na svoju osobu. Pre verejnosť to môžu byť len vzdialené speváčky, moderátorky či influencerky, ale pre svoje mamy sú to stále ich dcérky, ktoré chcú chrániť.
„Keď sme uvažovali nad touto témou, povedali sme si, že skúsenosť je neprenosná, a preto sme si do kampane vybrali ako hlavné hrdinky matky, ktoré kyberšikanu a nenávisť na internete smerovanú k svojim dcéram zažili na vlastnej koži. No a keď sme si potom v jednom momente na placi utierali slzy od dojatia, vedela som, že to bolo správne rozhodnutie,” dodala Ivana Polohová, Associate Creative Director z agentúry Made by Vaculik.
Videá s „influendcérkami“ a ich mamami sa točili v bratislavskej Mlynici s produkciou RE:SET a zhodou okolností sa na placi stretol takmer čisto ženský kolektív. Režisérke Emílii Ondriášovej sekundovala kameramanka Lucia Závarčíková a vizuály nafotila fotografka Welin Nagyová. Kampaň bude prebiehať počas celého augusta online a jej súčasťou je aj samostatná komunikácia na sociálnych sieťach a PR kampaň.